Friday 21 May 2010

Perjalanan hidupku yg mendatar part1

well the past is not so important. what is important is our present...
tp nak jugak cerita tentang life flow seorang manusia yg bernama Mohd Asri nih...

sebenarnya aku bersyukur sgt2 kehadrat Ilahi kerana telah memberikan aku byk peluang utk mencapai kejayaan di dunia nih...tp diantara Kejayaan/kekayaan dan kehidupan yg tenang tanpa sebarang masaalah, i'd rather pick the later..

Sekolah rendah aku bukanlah seorang yg pandai.nak kata average pon susah gak la..so expectation yg ditaruk oleh family juga x lah besar sgt..aku time tu boleh dikatakn sebagai bdk2 nakal disekolah jugak la..selalu main,ponteng klas,main game..as expected result PMR aku hanya dpt 5B 3C sahaja..truk kan..tp langsung x kene marah dgn family aku..at least aku lulus la kot..haha

unexpectedly aku dapat tawarn belajar di sekolah Teknik..tp di bentong, aku dgr banyak cerita sekolah tu byk budak2 jahat..sighhh! patut la depa nak amek aku, kalau nak ikut logik result aku teruk tp dpt pulak....Aku x nak pergi pd mulanya...tp mak aku punya la paksa aku utk pergi...that's the 1st time i'm gonna be away with familly, aku x dpt bygkan dunia yg baru di tempat yg baru tanpa seorang kenalan pon disana...aku pd awalnya seorang yg sgt bergantung pada org lain...x biasa buat benda sorang2...tp sekarang mcm mana....time tu aku down betul,fikir pon dh x betul,hidup nih rasa kosong, baru nak ada skandal dgn awek kat kelas sebelah dh nak kene pindah...aku memamg x mau pergi!,tp kalau nak dipikirkan sekarang Pilihan Ibu aku yg paksa aku pergi adalah sgt Tepat, hari ini aku rasa bersyukur sgt2 kerana pada masa itu aku accept pilihan ibu aku tanpa sebarang perbuatan bodoh.....

Kehidupan ku Totally berubah semasa aku bersekolah di Sekolah teknik...
mmmm....sambung part2 pulak la..dh petang nih, nak kluar bersukan pulak..hehe

No comments:

Post a Comment