Wednesday, 25 May 2011

Pak Haji vs 3org Kutu lepak

ada 3 org kutu lepak yg suka sangat lepak sambil jamming lagu rock kapak..
aku namakan diorg Kutu A,Kutu B dan Kutu C..

Ada pulak sorang Pak haji nih yg rajin pegi semayang kat surau..Tapi tiap2 kali Pak Haji nih nak pergi surau semayang mesti dia nampak 3 org kutu lepak nih tgh lepak main gitar..time nak pegi Zohor pon ada,Asar pon ada, Magrib pon ada..so dh lama tu pak haji nih pon panas aa dan ape lagi start la sesi tazkirah setiap kali dia lalu kat situ...

kutu2 lepak nih pon tension aa asik kene sound je..so satu hari tuh diorg ada plan baik punyer....
Kutu A : "nih yg aku panas nih..hari2 kene sound..ape dia ingat kita x pernah semayang ke.."
Kutu B : "x pe hari nih dia nak bagi tazkirah je kita terus ajak dia pegi surau..hahah"

So pd hari tuh elok2 Pak haji tu baru nak bagi salam tiga-tiga org tadi ajak terus Pak haji pegi surau sama-sama..so sampai je kat surau kebetulan x ada org lain..so Pak haji nih bagi cadagan aa supaya semayang berjemaah bersama..

Pak Haji : "mari kita berjemaah,antara korang nih siapa yang boleh jadi imam nih?"
Kutu A : "Biar saya yang jadi imam pak haji,xder la susah sgt saya tgk jadi imam nih"
jawab kutu A dgn angkuh..
so lepas siap saf Kutu A nih pon try nak mask takbir,tapi x lepas2..dh 3-4 kali x lepas akhrinya dia pandang belakang

Kutu A : "X masuk laa..feeling x ada"...

pak haji pon tepuk dahi..pening

Next Kutu B pulak ambik alih..pastu dia takbir dengan sempurna..tp sekejap je lepas tu dia pandang belakang..

Kutu B : "Hebat x aku?..sekali je dh boleh masuk...haha"

Pak haji pon tepuk dahi lagi sekali..

Next Kutu C pulak ambik alih..pastu dia takbir dengan sempurna..dan sembahyang dgn sempurna sampai habis bagi salam..pastu dia pandang belakang..

Kutu C : "Ha...power x aku?..nih belum amik air semayang lagi nih..kalau ambik mesti lagi dasyatnyer la..haha.."

@@

3 comments:

  1. lawak kopi pes dari mastika ke apa ni?

    haha

    ReplyDelete
  2. cerita kedai kopi sony nih...haha

    ReplyDelete
  3. untuk kalian yang menunggu liburan dan bingung untuk cari tempat yang NYAMAN,MURAH dan STRATEGIS :) langsung aja yu kunjungi di HOSTEL MURAH DI BANDUNG COCOK UNTUK BACKPACKER

    ReplyDelete